Skip to main content
Home
Log in
Hide shortcuts
Buscar en el portal
Doctoral Programme Education in the Knowledge Society
University of Salamanca
Toggle navigation
Programa de Mentoría
Home
Information
Quality
Members
Seminars
Publications
Thesis
Media
Repository
Help
Home
Miembros
Mª Cruz Sánchez Gómez
Mª Cruz Sánchez Gómez
Estudiantes de doctorado
Morado: tesis leídas
5 tesis bajo dirección
Ariana...
Sonia Verdugo...
Yu Zhao
Daniela...
Irene del Brío...
Seminarios impartidos
Introducción a la investigación Cualitativa y su análisis de datos con NVivo
Análisis cualitativo con software webQDA
Atlas-ti como Herramienta de Investigación, Casos Prácticos y aplicación
Análisis Cualitativo de Datos Multimedia
Noticias
Todavía no ha publicado ninguna noticia.
Indicadores
Número de sexenios:
3
Año del último sexenio:
2016
Fecha de incorporación al claustro:
05/2014
Contacto
Dirección postal:
Spain
Social
Bibliografía
2021
Dinamarca-Figueroa, D.
,
García-Holgado, A.
,
Sánchez-Gómez, M. ª C.
,
Alier, M.
, &
Fonseca, D.
. (2021).
The role of sexuality in initial teacher training: Sex education as an educational strategy
. In
Proceedings of the Ninth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM’21) (Barcelona, Spain, October 26-29, 2021)
(pp. 737-741). New York, NY, USA: ACM. doi:10.1145/3486011.3486542
|
García-Holgado, A.
,
Verdugo-Castro, S.
,
Domínguez, Á.
,
Hernández-Armenta, I.
,
García-Peñalvo, F. J.
,
Vázquez-Ingelmo, A.
, &
Sánchez-Gómez, M. ª C.
. (2021).
The experience of women students in engineering and mathematics careers: a focus group study
. In
2021 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), (21-23 April 2021, Vienna, Austria)
(pp. 50-56).
|
Zhao, Y.
,
Pinto-Llorente, A. María
, &
Sánchez-Gómez, M. ª C.
. (2021).
Digital competence in higher education research: A systematic literature review
.
Computers & Education
,
168
.
|
Verdugo-Castro, S.
,
García-Holgado, A.
,
Sánchez-Gómez, M. ª C.
, &
García-Peñalvo, F. J.
. (2021).
Multimedia Analysis of Spanish Female Role Models in Science, Technology, Engineering and Mathematics
.
Sustainability
,
13
(22), 12612. presented at the Jan-11-2021. doi:10.3390/su132212612
|
Irazoki, E.
,
Sánchez-Gómez, M. ª C.
,
Contreras-Somoza, L. María
,
Toribio-Guzmán, J. M.
,
Martín Cilleros, M. V.
,
Verdugo-Castro, S.
, et al.
. (2021).
A Qualitative Study of the Cognitive Rehabilitation Program GRADIOR for People with Cognitive Impairment: Outcomes of the Focus Group Methodology
.
Journal of Clinical Medicine
,
10
. presented at the 19/02/2021.
|
2020
Martín Cilleros, M. V.
,
Sánchez-Gómez, M. ª C.
,
Verdugo-Castro, S.
, &
Verdugo-Alonso, M. Ángel
. (2020).
Opiniones de la calidad de vida desde la perspectiva de la mujer con discapacidad
.
RISTI - Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação
, 64-78.
|
García-Holgado, A.
,
Verdugo-Castro, S.
,
González-González, C. Soledad
,
Sánchez-Gómez, M. ª C.
, &
García-Peñalvo, F. J.
. (2020).
European Proposals to Work in the Gender Gap in STEM: A Systematic Analysis
.
IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje
,
15
, 215-224.
|
2019
Verdugo-Castro, S.
,
García-Holgado, A.
, &
Sánchez-Gómez, M. ª C.
. (2019).
Analysis of instruments focused on gender gap in STEM education
. In
Proceedings of the Seventh International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM 2019)
(pp. 999-1006). New York, NY, USA USA: ACM. doi:https://doi.org/10.1145/3362789.3362922
|
Verdugo-Castro, S.
,
Sánchez-Gómez, M. ª C.
,
García-Holgado, A.
, &
Costa, A. Pedro
. (2019).
Mixed methods and visual representation of data with CAQDAS: empirical study
. In
Proceedings of the Seventh International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM 2019)
(pp. 511-517). doi:https://doi.org/10.1145/3362789.3362847
|
Verdugo-Castro, S.
,
García-Holgado, A.
, &
Sánchez-Gómez, M. ª C.
. (2019).
Age influence in gender stereotypes related to Internet use in young people: a case study
. In
Proceedings of the Seventh International Conference on Technolo gical Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM 2019)
(pp. 223-231). New York, NY, USA USA: ACM. doi:https://doi.org/10.1145/3362789.3362846
|
García-Holgado, A.
,
Vázquez-Ingelmo, A.
,
Mena, J. J.
,
García-Peñalvo, F. J.
,
González-González, C. Soledad
,
Sánchez-Gómez, M. ª C.
, &
Verdugo-Castro, S.
. (2019).
Estudio piloto sobre la percepción de la brecha de género en estudios de ingeniería informática
. In
Aprendizaje, Innovación y Cooperación como impulsores del cambio metodológico. Actas del V Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Cooperación, CINAIC 2019
(pp. 698-703). Zaragoza: Servicio de Publicaciones Universidad de Zaragoza. doi:10.26754/CINAIC.2019
|
Verdugo-Castro, S.
,
García-Holgado, A.
, &
Sánchez-Gómez, M. ª C.
. (2019).
Percepción de los estereotipos de género asociados al uso de Internet en estudiantes de pedagogía
. In
Aprendizaje, Innovación y Cooperación como impulsores del cambio metodológico. Actas del V Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Cooperación, CINAIC 2019
(pp. 629-634). Zaragoza: Servicio de Publicaciones Universidad de Zaragoza. doi:10.26754/CINAIC.2019
|
Verdugo-Castro, S.
,
Sánchez-Gómez, M. ª C.
,
García-Holgado, A.
, &
García-Peñalvo, F. J.
. (2019).
Revisión y estudio cualitativo sobre la brecha de género en el ámbito educativo STEM por la influencia de los estereotipos de género
. In
A. Pedro Costa
,
Pinho, I.
,
Faria, B. M.
, &
Reis, L. P.
(Eds.)
,
Atas - Investigação Qualitativa em Ciências Sociais/Investigación Cualitativa en Ciencias Sociales
(Vol. 3, pp. 381-386).
|
García-Holgado, A.
,
Verdugo-Castro, S.
,
Sánchez-Gómez, M. ª C.
, &
García-Peñalvo, F. J.
. (2019).
Trends in studies developed in Europe focused on the gender gap in STEM
. In
Proceedings of the XX International Conference on Human Computer Interaction
. New York, NY, USA: ACM. doi:10.1145/3335595.3335607
|
García-Holgado, A.
,
Vázquez-Ingelmo, A.
,
Verdugo-Castro, S.
,
González-González, C. Soledad
,
Sánchez-Gómez, M. ª C.
, &
García-Peñalvo, F. J.
. (2019).
Actions to promote diversity in engineering studies: a case study in a Computer Science Degree
. In
2019 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), (9-11 April 2019, Dubai, UAE)
. USA: IEEE. doi:10.1109/EDUCON.2019.8725134
|
Verdugo-Castro, S.
,
García-Holgado, A.
, &
Sánchez-Gómez, M. ª C.
. (2019).
Brecha de género en el sector STEM de la educación superior: estudio mixto
. In
II Jornada de Jóvenes Investigadores - INNOVA Salamanca
.
|
Sánchez-Holgado, P.
,
Verdugo-Castro, S.
,
García-Holgado, A.
, &
Sánchez-Gómez, M. ª C.
. (2019).
Desayuno de mujeres investigadoras: reflexiones sobre la autonomía y reconocimiento de la mujer
. In
II Seminario "Mujeres investigadoras e investigación sobre mujeres en las universidades ibéricas"
.
|
2018
Verdugo-Castro, S.
,
Sánchez-Gómez, M. ª C.
, &
García-Holgado, A.
. (2018).
Gender gap in the STEM sector in pre and university studies of Europe associated with ethnic factors
. In
F. J. García-Peñalvo
(Ed.)
,
Proceedings of the 6th International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM 2018) (Salamanca, Spain, October 24-26, 2018)
. New York, NY, USA: ACM. doi:10.1145/3284179.3284348
|
Verdugo-Castro, S.
,
Sánchez-Gómez, M. ª C.
, &
García-Holgado, A.
. (2018).
Poster Gender gap in the STEM sector in pre and university studies of Europe associated with ethnic factors (TEEM 2018)
.
|
2016
García-Peñalvo, F. J.
,
Franco-Martín, M. A.
,
García-Holgado, A.
,
Toribio-Guzmán, J. M.
,
Largo Antón, J.
, &
Sánchez-Gómez, M. ª C.
. (2016).
Psychiatric Patients Tracking Through a Private Social Network for Relatives: Development and Pilot Study
.
Journal of Medical Systems
,
40
(7). presented at the Jan-07-2016. doi:10.1007/s10916-016-0530-5
|