Publicaciones
Export 87 results:
Author Title Type [ Year
Filters: First Letter Of Title is D [Clear All Filters]
Developing the Novice Teacher Evaluation Competence: The Challenge of Online Training. ( )Communications in Computer and Information Science, 1542, 15. presented at the 02.2022.
. (2022). Development of Competencies Applying the Project Method. Application in Environmental Engineering. In 14th International Conference on Computational Intelligence in Security for Information Systems and 12th International Conference on European Transnational Educational (CISIS 2021 and ICEUTE 2021). Cham: Springer International Publishing. doi:10.1007/978-3-030-87872-6_37
. (2022). Digital Competencies for Content Curation in the Open Education Framework. In XII Jornadas Internacionales de Campus Virtuales (JICV’22). presented at the 09/2022, www.uajournals.com/jornadascampusvirtuales: Springer. doi:10.1109/JICV56113.2022.9934776
. (2022). Diseño de un REA para la sensibilización sobre discapacidad mediante películas. VIII Jornadas Ibéricas de Innovación en Educación con TIC: ieTIC2022. presented at the 08/2022. doi:10.34620/ietic.2022
. (2022). Data analytics to predict dropout in a MOOC course on energy sustainability. ( )In Proceedings of the 9th International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM 2021). presented at the 2021. doi:10.1145/3486011.3486522
. (2021). Data analytics to predict dropout in a MOOC course on energy sustainability. In Proceedings of the 9th International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM 2021). presented at the 2021.
. (2021). Desarrollo de la competencia visual en educadores. Presentación de un estudio piloto.. EDMETIC, 10. presented at the 01/2021. Retrieved from https://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/edmetic/article/view/12717
. (2021). DESIGN OF THE ONLINE COURSE RESEARCH AS ART AS A MEANS TO IMPROVE STUDENTS' CREATIVE POTENTIAL. Revista online de Politica e Gestao Educacional, 25, 10. presented at the 03/2021.
. (2021). Detectando el odio ideológico en Twitter. Desarrollo y evaluación de un detector de discurso de odio por ideología política en tuits en español. Cuadernos.info, 49(Métodos computacionales y Big Data), 98 - 124. presented at the 05-2021. doi:10.7764/cdi10.7764/cdi.4910.7764/cdi.49.27817
. (2021). Development of a Smart Leg Splint by Using New Sensor Technologies and New Therapy Possibilities. Sensors, 21(15), 5252. presented at the Jan-08-2021. doi:10.3390/s21155252
. (2021). Differential and Integral Calculus in First-Year Engineering Students: A Diagnosis to Understand the Failure. Mathematics, 9(1), 61. presented at the Jan-01-2021. doi:10.3390/math9010061
. (2021). Digital competence in higher education research: A systematic literature review. ( )Computers & Education, 168.
. (2021). Diseño y validación de un cuestionario para evaluar oportunidades de práctica pedagógica, metacognición y lifelong learning, brindadas por los programas de formación inicial docente. Estudios sobre Educación, 41. doi:10.15581/004.41.009
. (2021). Del data-driven al data-feeling: análisis de sentimiento en tiempo real de mensajes en español sobre divulgación científica usando técnicas de aprendizaje automático. Anuario Electrónico de Estudios en Comunicación Social "Disertaciones", 13(1), 35-58. presented at the 01/2020.
. (2020). Design of a Mobile App to Digitalize Teachers’ Professional Journals in the Practicum. In , Education beyond Crisis (pp. pp. 130-158). Leiden: Koninklijke Brill. doi:doi: 10.1163/9789004432048_008
. (2020). Design of Online Course based on SPOC as a Signature Pedagogy in Music Teacher Education. In 8th International Conference in Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM 2020) . Spain: ACM International Conference Proceeding Series.
. (2020). . (2020).
Development of a Smart Splint to Monitor Different Parameters during the Treatment Process. Sensors, 20(15), 4207. presented at the Jan-08-2020. doi:10.3390/s20154207
. (2020). Diagnóstico del uso de plataformas de distribución de contenidos audiovisuales en niños y adolescentes españoles. Una aproximación a los cambios en los modelos de recepción y hábitos de las audiencias en el entorno digital. El Profesional de la Información, 379 - 390. presented at the Jan-09-2022. doi:10.3145/AE-IC-epi.202010.3145/AE-IC-epi.2020.e22
. (2020). Digital Competences Relationship between Gender and Generation of University Professors. ( )International Journal on Advanced Science, Engineering and Information Technology, 10, 205-211. presented at the 02-2020. Retrieved from http://www.insightsociety.org/ojaseit/index.php/ijaseit/article/view/10806
. (2020). Dashboard Meta-Model for Knowledge Management in Technological Ecosystem: A Case Study in Healthcare. Proceedings, 31(1), 44. presented at the Jan-01-2019. doi:10.3390/proceedings2019031044
. (2019). Data Exploitation Model in a Health Ecosystem to Support Formal and Informal Caregivers. Proceedings, 31(1), 42. presented at the Jan-01-2019. doi:10.3390/proceedings2019031042
. (2019). De la proto-lectura a la lectura digital: transfiguraciones y mutaciones. In Cordón-García, J.A.: Libro, lectores y lectura digital (Vol. 2. Serie monográfica: Metodologías Humanísticas en la Era Digital, pp. 155-180). Madrid: Casimiro Libros. Retrieved from https://edicionesinstitutojuanandres.com/2018/11/19/348/
. (2019). Deconstructing the symbolic visual frames of refugees and migrants in the main Western European media. In , Seventh International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (pp. 911-918). presented at the October, 2019, León, Spain: ACM New York, NY, USA ©2019. doi:10.1145/3362789.3362896
. (2019). Deontología y noticias falsas: estudio de las percepciones de periodistas españoles. El Profesional de la Información, 28(3). presented at the 05/2019.
. (2019). Desayuno de mujeres investigadoras de la Universidad de Salamanca. In Buenas Prácticas en Calidad de la Universidad de Salamanca: recopilación de las I Jornadas Recopilación de las I JornadasDesayuno de mujeres investigadoras de la Universidad de Salamanca (1st ed., Vol. 1, pp. 65 - 66). SALAMANCA: Ediciones Universidad de Salamanca. doi:10.14201/0AQ028410.14201/0AQ02846566
. (2019). Desayuno de mujeres investigadoras: reflexiones sobre la autonomía y reconocimiento de la mujer. In II Seminario "Mujeres investigadoras e investigación sobre mujeres en las universidades ibéricas".
. (2019). Design of an AI-Based Workflow-Guiding System for Stratified Sampling. In Ambient Intelligence – Software and Applications –,10th International Symposium on Ambient Intelligence. ISAmI 2019 (Vol. 1006). Cham: Springer.
. (2019). Desplazamiento asistido versus desplazamiento autónomo. In , Congreso Internacional tecnologia y turismo para la diversidad. presented at the 15-6.
. (2019). Detection of needs in the lines of work of Third Sector entities for unemployed women in situations of social exclusion. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 34, 171-186. doi:10.7179/PSRI_2019.34.12
. (2019). Development of a toolkit for a mentoring program. In TEEM'19: Proceedings of the Seventh International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality. presented at the 10/2019, 978-1-4503-7191-9: Association for Computing MachineryNew YorkNYUnited States.
. (2019). Diferentes Abordagens Didáticas Usando um Laboratório Remoto: Identificação de Fatores de Impacto. IEEE VAEP-RITA (Verão Aberta Espanhol-Português), 7(3), 69-78. presented at the 09/2019. Retrieved from http://repositorio.grial.eu/handle/grial/1814
. (2019). Different Didactical Approaches Using a Remote Lab: Identification of Impact Factors. IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologías del Aprendizage, 14(3), 76-86. presented at the 09/2019. doi:10.1109/RITA.2019.2942256
. (2019). Digital Competences in e-learning. Case Study: Ecuador. In , Technology, Sustainability and Educational Innovation (TSIE) (1st ed., Vol. 1110, pp. 85-94). Springer. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-030-37221-7
. (2019). Desarrollo del pensamiento computacional mediante actividades de aprendizaje con robótica y programación: Una experiencia con escolares de la primera infancia.. In II Congreso Virtual Iberoamericano y IV Congreso Virtual Iberoamericano sobre Recursos Educativos Innovadores,. presented at the 2018, Alcalá de Henares (Madrid).
. (2018). Developing a Research Method to Analyze Visual Literacy Based on Cross-Cultural Characteristics. In Global Implications of Emerging Technology Trends (pp. 19-33). IGI Global.
. (2018). Digital Tools for the Didactics of Colour in Fine Arts Studies: Remarks on Colour. In the Sixth International ConferenceProceedings of the Sixth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality - TEEM'18. Salamanca, SpainNew York, New York, USA: ACM Press. doi:10.1145/328417910.1145/3284179.3284304
. (2018). DISEÑO DE UN PROGRAMA DE E-MENTORING A PARTIR DEL ANÁLISIS DE COMPETENCIAS ADQUIRIDAS POR LOS ESTUDIANTES DE PRÁCTICA EMPRESARIAL DEL PROGRAMA DE MERCADEO. Revista Lúmina, 19(19), 48-70. presented at the 03/2018. doi:DOI: 10.30554/lúmina.19.2782.2018
. (2018). Distance learning for aesthetic education - Informed professional development and life-long learning of student teachers. In . Spain: ACM International Conference Proceeding Series.
. (2018). DOCUMENTOS NATO DIGITAIS COMO OTIMIZAÇÃO DO PROCESSO DE DISPENSA DE DISCIPLINA DE GRADUAÇÃO. Revista Analisando em Ciência da Informação - RACIn, 6(especial), 926-938. presented at the 10/2018. Retrieved from http://racin.arquivologiauepb.com.br/edicoes/v6_nesp/racin_v6_nesp_RE_GT04_0926-0938.pdf
. (2018). Definición de ecosistemas de aprendizaje independientes de plataforma. In IV Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad-CINAIC (Zaragoza 4-6 Octubre 2017) (pp. 668-673). doi:10.26754/CINAIC.2017.000001_143
. (2017). Desarrollo de repositorios institucionales como estrategia nacional para el acceso abierto. El caso de México. In Ecosistemas del Conocimiento Abierto (ECA 2017). presented at the 10/2017, Salamanca, España.
. (2017). Desarrollo profesional de los docentes de educación secundaria: estudio sobre el nivel de mejora de las habilidades sociales. Revista Lusófona de Educação, 38, 101-117.
. (2017). Determinantes de la satisfacción de los profesores de secundaria, como indicador de calidad de un programa formativo en resolución de conflictos. Revista Complutense de Educación, 28(2), 517-535.
. (2017). Development of 3D models of female pelvis embedded in anatomical sections from de Visible Human Project. In the 5th International ConferenceProceedings of the 5th International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality - TEEM 2017. Cádiz, SpainNew York, New York, USA: ACM Press. doi:10.1145/314482610.1145/3144826.3145403
. (2017). Development of computational thinking skills and collaborative learning in initial education students through educational activities supported by ICT resources and programmable educational robots. In Proceedings of the 5th International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality. presented at the 2017, New York, NY, USA: ACM. doi:10.1145/3144826.3145450
. (2017). DIAGNÓSTICO DEL PLAN DE ESTUDIOS DE LA CARRERA DE PSICOLOGÍA DE LA UNIVERSIDAD DE SONORA CON RELACIÓN A LA ATENCIÓN DE GRUPOS SOCIALES EN SITUACIÓN VULNERABLE. REVISTA INCLUSIONES , VOLUMEN 4 (ISSN 0719-4706 ). presented at the Septiembre 2017.
. (2017). Didáctica y Utopía desde una perspectiva hermenéutica y retroprogresiva. In Hermenéutica, Educación y Sociedad: En los albores de la utopía (Vol. 3). Madrid: ACCI.
. (2017).