Publicaciones

Exportar 551 resultados:
Autor Título Tipo [ Año(Asc)]
2019
García-Holgado, A., & García-Peñalvo, F. J.. (2019). Validation of the learning ecosystem metamodel using transformation rules. Future Generation Computer Systems, 91, 300 - 310. doi:https://doi.org/10.1016/j.future.2018.09.011
2018
Asensio, L., Asensio, M., Prats-Galino, A., & Juanes-Méndez, J. A.. (2018). 3D Models of Female Pelvis Structures Reconstructed and Represented in Combination with Anatomical and Radiological Sections. Journal of Medical Systems, 42234439811456262016201620168412101062089921782420924312728283323(341426,2535534665138102841). presentado en Jan-03-2018. doi:10.1007/s10916-018-0891-z
Gameiro, J., & Jacob, L.. (2018). A formação para seniores. Felicidade 100 idade (2.ª ed., Vol. 1, p. 167). Lisboa: Appeas.
Sánchez-Muñoz, E.. (2018). Acceso a las plataformas de préstamo digital: integración vs. atomización. El Profesional de la Información (EPI), v. 27, n. 3, 582-594. presentado en 06/2018. doi:https://doi.org/10.3145/epi.2018.may.11
Francisco Carrera, F. J., & Bueno Ruiz, I.. (2018). An Approach to Society and Education from Hermeneutics. Hermeneutics, Society and Innovation (Vol. 1). Soria: Ceasga.
Dantas, T. Rodrigues. (2018). Aplicativos móveis para praticar a leitura social: análise e avaliação de recursos úteis. Palabra Clave (La Plata), 7(2), e048. presentado en Jun-04-2020. doi:10.24215/18539912e048
Oliveira-DelMassa, H. C., Damian, I. P. M., & Valentim, M. L. P.. (2018). Competência em informação no apoio à Gestão do Conhecimento. Informação & Sociedade: Estudos, 28, 257-267. presentado en 05/2018. doi:https://doi.org/10.22478/ufpb.1809-4783.2018v28n1.32569
Merchán-Sánchez-Jara, J., Mangas-Vega, A., & Dantas, T. Rodrigues. (2018). Edición digital de monografías académicas de información y documentación por editoriales españolas. El Profesional de la Información, 27(3), 8. presentado en Jul-06-2019. doi:10.3145/epi.2018.may.13
Merchán-Sánchez-Jara, J., Mangas-Vega, A., & Dantas, T. Rodrigues. (2018). Edición digital de monografías académicas de información y documentación por editoriales españolas. El Profesional de la Información, 27(3), 604. presentado en Jul-06-2019. doi:10.3145/epi.2018.may.13
González Rodero, L.. (2018). Educational benefits of serious games in the context of a H2020 research project about bullying and safe use of the Internet. 4º Encontro sobre jogos e mobile learning. presentado en 05/2018, Coimbra: Universidade da Coimbra. Recuperado a partir de http://hdl.handle.net/10316/48542
López, V., Martín del Pozo, M., Basilotta, V., Hernández-Martín, A., Iglesias, A., & González Rodero, L.. (2018). Educational benefits of serious games in the context of a H2020 research project about bullying and safe use of the Internet. En 4º Encontro sobre Jogos e Mobile Learning. presentado en 05/2018, Coimbra, Portugal: Centro de Estudos Interdisciplinares do Século XX, Universidad de Coimbra. Recuperado a partir de https://ejml2018.wixsite.com/fpceuc
Asensio, L., Asensio Gómez, M., Prats-Galino, A., & Juanes-Méndez, J. A.. (2018). EDULEARN ProceedingsTECHNOLOGICAL ADVANCES IN THE VISUALIZATION OF THE VASCULARIZATION OF THE PELVIS UNDER INTERACTIVE THREE-DIMENSIONAL ENVIRONMENTS. En 10th International Conference on Education and New Learning TechnologiesEDULEARN18 Proceedings. Palma, Spain: IATED. doi:10.21125/edulearn.201810.21125/edulearn.2018.0286
Torrijos Fincias, P., Torrecilla-Sánchez, E. M., & Rodríguez-Conde, M. J.. (2018). Experimental evaluation of emotional development programmes for teachers in Secondary Education. Anales de psicología, 34(1), Experimental evaluation of emotional development programmes for teachers in Secondary Education. presentado en (01/2018).
Cordero-Brito, S., & Mena, J.. (2018). Gamification in the Social Environment: a tool for Motivation and Engagement. Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality. presentado en 11/2018, Salamanca, Spain: The Association for Computing Machinery (ACM) 2 Penn Plaza, Suite 701 New York New York 10121-0701. doi:https://doi.org10.1145/3284179.3284286/
Cordero-Brito, S., & Mena, J.. (2018). Gamification in the Social Environment: a tool for Motivation and Engagement. Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality. presentado en 11/2018, SALAMANCA, SPAIN: TEEM'18, October 24–26, 2018, Salamanca, Spain © 2018 Copyright is held by the owner/author(s). Publication rights licensed to ACM. doi:http://dx.doi.org/10.1145/3284179.3284286
García-Holgado, A., & García-Peñalvo, F. J.. (2018). Human Interaction in Learning Ecosystems Based in Open Source Solutions. En Learning and Collaboration Technologies. Design, Development and Technological Innovation (Vol. LNCS 10924, pp. 1-15). Cham: Springer International Publishing. doi:10.1007/978-3-319-91743-6_17
Mangas-Vega, A., Merchán-Sánchez-Jara, J., & Ramos-Alonso, A.. (2018). La autopublicación en las bibliotecas: revisión sistemática de la literatura. Palabra Clave, 7. presentado en 04/2018. doi:https://doi.org/10.24215/18539912e047
Torrijos Fincias, P., Martín Izard, J. F., & Rodríguez-Conde, M. J.. (2018). La educación emocional en la formación permanente del profesorado no universitario. Profesorado: Revista de currículum y formación del profesorado, 22(1), 595-613.
García-Holgado, A., & García-Peñalvo, F. J.. (2018). Learning Ecosystem Metamodel Quality Assurance. En Á. Rocha, Adeli, H., Reis, L., & Costanzo, S., Trends and Advances in Information Systems and Technologies (Vol. 74512920, pp. 787 - 796). Cham: Springer International Publishing. doi:10.1007/978-3-319-77703-010.1007/978-3-319-77703-0_78
Rojas-López, A., & García-Peñalvo, F. J.. (2018). Learning Scenarios for the Subject Methodology of Programming From Evaluating the Computational Thinking of New Students. IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, 13(1), 30 - 36. presentado en Jan-02-2018. doi:10.1109/RITA.2018.2809941
López, V., García-Valcárcel, A., Martín del Pozo, M., Basilotta, V., & Catalina, C. A.. (2018). Métricas para la evaluación y análisis de Serious Games. Aportaciones en base al Proyecto eConfidence. II Congreso Virtual Internacional de Educación, Innovación y TIC. EDUNOVATIC 2017. presentado en 02/2018, Online: Adaya Press. Recuperado a partir de http://www.adayapress.com/conference-proceedings-edunovatic-2017/
García-Valcárcel, A., González Rodero, L., Basilotta, V., & Martín del Pozo, M.. (2018). REUNI+D: Una red universitaria para la construcción colaborativa de conocimiento.. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 21(2), 13. presentado en 2018. doi:https://doi.org/10.5944/ried.21.2.20605
Mangas-Vega, A., Dantas, T. Rodrigues, Merchán-Sánchez-Jara, J., & Gómez-Díaz, R.. (2018). Systematic Literature Reviews in Social Sciences and Humanities. Journal of Information Technology Research, 11(1), 1 - 17. presentado en Jan-01-2018. doi:10.4018/JITR10.4018/JITR.201810.4018/JITR.2018010110.4018/JITR.2018010101
Mangas-Vega, A., Dantas, T. Rodrigues, Merchán-Sánchez-Jara, J., & Gómez-Díaz, R.. (2018). Systematic Literature Reviews in Social Sciences and Humanities: a case study. Journal of Information Technology Research (JITR), 11(1), 17. presentado en 01/2018. doi:10.4018/JITR.2018010101
Viegas, C., Alves, G. R., Marques, M. A., Lima, N., Felgueiras, M. C., Costa, R., et al.. (2018). The VISIR+ Project – Preliminary Results of the Training Actions. En Online Engineering & Internet of Things ( Editors: Michael E. Auer and Danilo G. Zutin, Springer., Vol. 22, pp. 375-391).
Moreno Mulas, M. A. (2018). Últimas maravillas arquitectónicas del mundo bibliotecario. Revista Mi Biblioteca, nº 52, 18-31. presentado en Febrero de 2018.
García-Holgado, A., Vázquez-Ingelmo, A., García-Peñalvo, F. J., & Seoane-Pardo, A.. (2018). Usability test of WYRED Platform. En Learning and Collaboration Technologies. Design, Development and Technological Innovation. Cham: Springer International Publishing.
Alves, G. R., Fidalgo, A., Marques, M. A., Viegas, C., Felgueiras, M. C., Costa, R., et al.. (2018). Using a 3-Tier Training Model for Effective Exchange of Good Practices in an Erasmus+ Project. En INTED 2018 (2th annual International Technology, Education and Development Conference), 5 to 7 March, Valencia, Spain. presentado en 03/2018.