Publicaciones

Exportar 312 resultados:
Autor Título Tipo [ Año(Asc)]
2017
Alves, J., Lima, N., Alves, G. Ribeiro, & García-Peñalvo, F. J.. (2017). Adjusting Higher Education Competences to Companies Professional Needs: A Case Study in an Engineering Master's Degree. International Journal of Human Capital and Information Technology Professionals (IJHCITP), 8(Issue 1). presentado en 01/2017. doi:10.4018/IJHCITP.2017010105
García-Valcárcel, A., & Basilotta, V.. (2017). Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP): evaluación desde la perspectiva de alumnos de Educación Primaria. Revista de Investigación Educativa, 35(1), 113-131. doi: http://dx.doi.org/10.6018/rie.35.1.246811
Orozco-Cazco, G., Tejedor-Tejedor, F. Javier, & Calvo-Álvarez, I.. (2017). Meta-análisis sobre el efecto del software educativo en alumnos con necesidades educativas especiales. Revista de Investigación Educativa, 35(1), 35-52. presentado en 01/2017. doi:http://dx.doi.org/10.6018/rie.35.1.240351
García-Peñalvo, F. J., & García-Holgado, A.. (2017). Open Source Solutions for Knowledge Management and Technological Ecosystems. Advances in Knowledge Acquisition, Transfer, and Management (AKATM) Book Series. IGI Global.
Tena-Espinoza-de-los-Monteros, M. - A., & Merlo-Vega, J. A.. (2017). Tecnología cívica para la participación ciudadana. El caso de Codeando México. El Profesional de la Información, 26(1), 114-124. presentado en Apr-01-2017. doi:10.3145/epi.2017.ene.12
2016
Martín, M., García-Valcárcel, A., & Basilotta, V.. (2016). Actitudes de docentes de Educación Primaria hacia el aprendizaje colaborativo con videojuegos. Uso previo de videojuegos como elemento diferenciador.. En XVI Congreso Nacional y VII Congreso Iberoamericano de Pedagogía: Democracia y Educación en el siglo XXI. Madrid, España.
Lima, N., Alves, J., & Alves, G. Ribeiro. (2016). Ajustar as Competências Adquiridas no Ensino Superior às Necessidade das Empresas – Caso de Estudo. CNaPPES 2016, Congresso Nacional de Prática Pedagógicas no Ensino Superio. presentado en 07/2016.
Martín, M., Basilotta, V., & García-Valcárcel, A.. (2016). An approach to Spanish primary school teachers' attitudes towards collaborative learning with video games and the influence of teacher training. En TEEM’16 Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality . presentado en 11/2016, Salamanca, Spain New York, New York, USA: ACM Press. doi:https://doi.org/10.1145/3012430.3012597
Morales, L. David Glas, Mercado-Varela, M., García-Holgado, A., & García-Peñalvo, F. J.. (2016). Análisis DAFO del Simulador de Habilidades Informáticas del proyecto Mi Compu.M. En F. J. García-Peñalvo & Mendes, J. A., XVIII Simposio Internacional de Informática Educativa, SIIE 2016 (pp. 129-134). Salamanca, España: Ediciones Universidad de Salamanca.
García-Valcárcel, A., & Martín, M.. (2016). Análisis de las competencias digitales de los graduados en titulaciones de maestro .. RELATEC - Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, 15(2), 14. presentado en 2016. Recuperado a partir de http://relatec.unex.es/article/view/2342/1785
Mercado-Varela, M., García-Holgado, A., García-Peñalvo, F. J., & Ramírez-Montoya, M. S.. (2016). Analyzing navigation logs in MOOC: A case study. En F. J. García-Peñalvo, Proceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM’16) (Salamanca, Spain, November 2-4, 2016) (pp. 873-880). New York, NY, USA: ACM. doi:10.1145/3012430.3012620
Mangas-Vega, A., Gómez-Díaz, R., & Cordón-García, J. Antonio. (2016). Approach to self-publishing with a combination of bibliometric study and social network analysis techniques. The Electronic Library, 34(6), 902 - 914. presentado en Jul-11-2016. doi:10.1108/EL-02-2016-0030
Basilotta, V., Martín, M., & García-Valcárcel, A.. (2016). Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) incorporando las TIC: ventajas e inconvenientes desde la experiencia del profesorado en ejercicio. En Roig-Vila, R. (Ed.). Tecnología, innovación e investigación en los procesos de enseñanza aprendizaje (pp. 105-113). Barcelona: Octaedro.
García-Holgado, A., & García-Peñalvo, F. J.. (2016). Architectural pattern to improve the definition and implementation of eLearning ecosystems. Science of Computer Programming, 129, 20 - 34. presentado en Jan-11-2016. doi:10.1016/j.scico.2016.03.010
Hernández-Rodríguez, J., Rodríguez Conde, M. J., & Cabrero-Fraile, F. Javier. (2016). Artificial Neural Networks Applications in Computer Aided Diagnosis: System Design and Use As an Educational Tool. TEEM '16 Proceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality . presentado en 11/2016, Salamanca, Spain — November 02 - 04, 2016 : ACM New York, NY, USA. doi:10.1145/3012430.3012670
Gamazo, A., Olmos-Miguelánez, S., Torrecilla Sánchez, E. M., & Sánchez-Prieto, J. C.. (2016). Assessing the development of student generic competences in education-related university degrees. En F. J. García-Peñalvo, the Fourth International ConferenceProceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality - TEEM '16. Salamanca, SpainNew York, New York, USA: ACM Press. doi:10.1145/301243010.1145/3012430.3012517
Sánchez-Prieto, J. C., Olmos-Miguelánez, S., & García-Peñalvo, F. J.. (2016). Assessment of Pre-primary Education Pre-service Teachers Dispositional Resistance to Change Using RCS. En Proceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality. New York, NY, USA: ACM. doi:10.1145/3012430.3012519
Rodríguez Conde, M. J., Herrera García, E., Olmos-Miguelánez, S., Martínez Abad, F., Torrecilla Sánchez, E. M., Hernández-Ramos, J. Pablo, et al.. (2016). Assessment, training and innovation in key competences in compulsory education. En F. J. García-Peñalvo, the Fourth International ConferenceProceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality - TEEM '16. Salamanca, SpainNew York, New York, USA: ACM Press. doi:10.1145/301243010.1145/3012430.3012521
Nagata, J. Joo, é Giner, G. - B., & Abad, F. Martinez. (2016). Augmented reality and pedestrian navigation through of mobile implementation on heritage content. En the Fourth International ConferenceProceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality - TEEM '16. Salamanca, SpainNew York, New York, USA: ACM Press. doi:10.1145/301243010.1145/3012430.3012579
Abaunza, G. Alexander, & Rodríguez Conde, M. J.. (2016). Bibliographic review on web applications used to learn a foreign language. En the Fourth International ConferenceProceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality - TEEM '16. Salamanca, SpainNew York, New York, USA: ACM Press. doi:10.1145/301243010.1145/3012430.3012522
Dantas, T. Rodrigues, & Gómez-Díaz, R.. (2016). Cartografía de la investigación en lectura digital. Las investigaciones de Territorio Ebook en el contexto internacional. Métodos de informacion, 7(13), 191 - 211. presentado en Jan-01-2016. doi:10.5557/IIMEI7-N13-191211
Rincón-Flores, E. G., Ramírez-Montoya, M. S., & Mena, J. J.. (2016). Challenge-based gamification and its impact in teaching mathematical modeling. En F. J. García-Peñalvo, the Fourth International ConferenceProceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality - TEEM '16. Salamanca, SpainNew York, New York, USA: ACM Press. doi:10.1145/301243010.1145/3012430.3012605
Rincón-Flores, E. G., Ramírez-Montoya, M. S., & Mena, J. J.. (2016). Challenge-based gamification as a teaching' open educational innovation strategy in the energy sustainability area. En F. J. García-Peñalvo, the Fourth International ConferenceProceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality - TEEM '16. Salamanca, SpainNew York, New York, USA: ACM Press. doi:10.1145/301243010.1145/3012430.3012658
Tena-Espinoza-de-los-Monteros, M. - A., & García-Peñalvo, F. J.. (2016). Civic innovation as a response to social problems: the case of Civic and public challenges in Mexico. En Proceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM '16). presentado en 11/2016, Salamanca, Spain: ACM Press, New York, NY, USA ©2016 . doi:10.1145/3012430.3012555
Merlo-Vega, J. A., & Ferreras-Fernández, T.. (2016). Colaboración Bibliotecas de la USAL y Sociedad Otorrinolaringológica de Castilla y León, Cantabria y La Rioja. Revista ORL, 7(1). presentado en 04/2016. doi:http://dx.doi.org/10.14201/orl201671.13875
Hernández-Rodríguez, J., Cabrero-Fraile, F. Javier, Rodríguez Conde, M. J., & Gómez-Llorente, P. Luis. (2016). Computer Aided Detection and Diagnosis in Medical Imaging: A Review of Clinical and Educational Applications. TEEM '16 Proceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality . presentado en 11/2016, Salamanca, Spain — November 02 - 04, 2016 : ACM New York, NY, USA. doi:10.1145/3012430.3012567
Merchán-Sánchez-Jara, J.. (2016). Del reconocimiento de la variante a la senda de lectura en el ámbito de la edición crítica digital. álabe, (13), 11. presentado en 06/2016. doi:http://dx.doi.org/10.15645/Alabe2016.13.3
Orozco-Cazco, G., Cabezas-González, M., Martínez Abad, F., Delgado-Altamirano, J., & Solís-Mazón, M.. (2016). Determining factors in acceptance of ICT by the university faculty in their teaching practice. TEEM '16 Proceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality. presentado en 11/2016, ACM New York, NY, USA. doi:10.1145/3012430.3012509
Rodríguez de Dios, I., Igartua, J. J., & Vázquez, A. González. (2016). Development and Validation of a Digital Literacy Scale for Teenagers. Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality. Salamanca, Spain. doi:10.1145/3012430.3012648
Orozco-Cazco, G., Cabezas-González, M., Martínez Abad, F., & Mercado-Varela, M.. (2016). Digital Competence of the university faculty: Case study of the Universidad Nacional de Chimborazo. TEEM '16 Proceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality. presentado en 1172016, ACM New York, NY, USA. doi:10.1145/3012430.3012510
Sánchez-Prieto, J. C., Olmos-Miguelánez, S., & García-Peñalvo, F. J.. (2016). Do Mobile Technologies Have a Place in Universities?: The TAM Model in Higher Education. En L. Briz-Ponce, Juanes-Méndez, J. A., & García-Peñalvo, F. J., Handbook of Research on Mobile Devices and Applications in Higher Education Settings (pp. 25-52). Hershey, PA, USA: IGI Global. doi:10.4018/978-1-5225-0256-2.ch002
Dantas, T. Rodrigues, Vega, A. Mangas, Merchán-Sánchez-Jara, J., Pelosi, S., Gómez-Díaz, R., García-Rodríguez, A., & Cordón-García, J. Antonio. (2016). Ebooks and electronic devices at the university of Salamanca. En F. J. García-Peñalvo, the Fourth International ConferenceProceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality - TEEM '16. Salamanca, SpainNew York, New York, USA: ACM Press. doi:10.1145/301243010.1145/3012430.3012525
García-Holgado, A., García-Peñalvo, F. J., & Ramírez-Montoya, M. S.. (2016). Education in the knowledge society doctoral consortium. En F. J. García-Peñalvo, Proceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM’16) (Salamanca, Spain, November 2-4, 2016). Salamanca, SpainNew York, New York, USA: ACM Press. doi:10.1145/3012430.3012650
Briz-Ponce, L., Juanes-Méndez, J. A., García-Peñalvo, F. J., & Pereira, A.. (2016). Effects of Mobile Learning in Medical Education: A Counterfactual Evaluation. Journal of Medical Systems, 40(6). presentado en 04/2016. doi:10.1007/s10916-016-0487-4
García-Valcárcel, A., Basilotta, V., & Martín, M.. (2016). El uso del dibujo escolar como medio de reflexión, aprendizaje docente e investigación educativa . En XVI Congreso Nacional y VII Congreso Iberoamericano de Pedagogía: Democracia y Educación en el siglo XXI. Madrid, España.
Merchán-Sánchez-Jara, J., Pelosi, S., Vega, A. Mangas, Dantas, T. Rodrigues, García-Rodríguez, A., Gómez-Díaz, R., & Cordón-García, J. Antonio. (2016). Electronic scientific journals at the university of Salamanca. En F. J. García-Peñalvo, the Fourth International ConferenceProceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality - TEEM '16. Salamanca, SpainNew York, New York, USA: ACM Press. doi:10.1145/301243010.1145/3012430.3012524
Briz-Ponce, L., Juanes-Méndez, J. A., & García-Peñalvo, F. J.. (2016). Encyclopedia of E-Health and TelemedicineThe Role of Gender in Technology Acceptance for Medical Education. En M. Manuela Cruz-Cunha, Miranda, I. Maria, Martinho, R., & Rijo, R., Encyclopedia of E-Health and Telemedicine (pp. 1013 - 1027). IGI Global. doi:10.4018/978-1-4666-9978-610.4018/978-1-4666-9978-6.ch079
Sánchez-Prieto, J. C., Olmos-Miguelánez, S., & García-Peñalvo, F. J.. (2016). Enjoyment, Resistance to Change and Mlearning Acceptance Among Pre-service Teachers. En Proceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality. New York, NY, USA: ACM. doi:10.1145/3012430.3012594