Publicaciones
An Overview of European Projects About Computational Thinking. In Proceedings TEEM 2022: Tenth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality. TEEM 2022 (pp. 60-74). Singapore: Springer. doi:10.1007/978-981-99-0942-1_6
. (2023). Ana Juan, ilustradora de historias populares y universales. Revista Almiar (Margen Cero), (127), 1-9. presented at the 03/2023. Retrieved from https://margencero.es/margencero/ana-juan-ilustradora-entrevista/
. (2023). Aulas virtuales de Moodle para programas presenciales en la Universidad de La Salle: usabilidad antes y después de la COVID-19.. In Experiencias innovadoras en la educación superior colombiana (pp. 118-143). doi:https://doi.org/10.16925/9789587604191
. (2023). Capítulo 4. Desarrollo del pensamiento crítico desde ambientes remotos. Educación estelar en tiempos de emergencia. In Desafíos del pensamiento crítico en la educación remota de emergencia. Bogotá. Colombia: Universidad de La Salle. Ediciones Unisalle. doi:10.19052/978-628-7510-81-4
. (2023). Características del Diseño de Estrategias de microaprendizaje en escenarios educativos: revisión sistemática. RIED-Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 26(1), 201 - 222. presented at the Jan-01-2023. doi:10.5944/ried.26.110.5944/ried.26.1.34056
. (2023). Educando a futuras científicas. In I Congreso internacional en Interculturalidad, Inclusión y Equidad en Educación. presented at the 01/2023, Ediciones Universidad de Salamanca. doi:10.14201/0AQ033110.14201/0AQ0321191198
. (2023). Entrevista a Elena Martínez Blanco, librera y escritora. Mi Biblioteca, nº 73, 28-34. presented at the 04/2023.
. (2023). Entrevista a Mar Benegas, escritora y poeta, especialista en Literatura Infantil y Juvenil y Poesía Infantil:. Mi Biblioteca: la revista del mundo bibliotecario, 72, 20-25. presented at the 01/2023.
. (2023). Examples of Games for Learning in Erasmus+. In , (pp. 633 - 641). Singapore: Springer Nature Singapore. doi:10.1007/978-981-99-0942-1_66
. (2023). Get the Most Out of Erasmus+ Good Practices. In , . Singapore: Springer Nature Singapore. doi:10.1007/978-981-99-0942-1_128
. (2023). Instrumento para la identificación de competencias digitales docentes. Prisma Social, 41, 27-46. presented at the 04/2023. Retrieved from https://revistaprismasocial.es/article/view/4970
. (2023). Intercultural Competencies in Higher Education: a systematic review from 2016 to 2021. Cogent Education, 10(1). presented at the 02/2023. doi:10.1080/2331186X.2023.2167360
. (2023). Learning Design Using Mobile Technology in Visual Literacy Teacher Training. In Proceedings TEEM 2022: Tenth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality. TEEM 2022. Lecture Notes in Educational Technology (pp. 1044-1052). Singapore: Springer. doi:10.1007/978-981-99-0942-1_110
. (2023). Mejorar la comprensión de las artes literarias y la motivación lectora en escuelas rurales unidocentes de Ecuador. ( )Revista de Investigación y Pedagogía del Arte, (13), 1-21. presented at the 01/2023. Retrieved from https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/revpos/article/view/4471
. (2023). Open and collaborative innovation for the social construction of learning: analysis from the design of an xMOOC. Sage Open (Advance: a SAGE preprints community). doi:https://doi.org/10.31124/advance.21696104.v1
. (2023). The Usefulness of a Mobile App in a Visual Literacy Blended Learning Course for Educators. In Proceedings TEEM 2022: Tenth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality. TEEM 2022. Lecture Notes in Educational Technology (pp. 870-878). Singapore: Springer. doi:10.1007/978-981-99-0942-1_90
. (2023). Towards Sustainable Living: Undergraduate Training Course Using AWORLD App as an Educational Resource. In Proceedings TEEM 2022: Tenth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality. TEEM 2022. Lecture Notes in Educational Technology (pp. 962-970). Singapore: Springer. doi:10.1007/978-981-99-0942-1_101
. (2023). Vinculación del estudiante universitario como investigador en ciencias básicas y sociales. In I Congreso internacional en Interculturalidad, Inclusión y Equidad en Educación. presented at the 01/2023, Ediciones Universidad de Salamanca. doi:10.14201/0AQ033110.14201/0AQ0321525533
. (2023). A lei N.º10.639/2003: educação antirracista e regime de informação. Revista Olhares Múltiplos em Ciência da Informação, versión especial. presented at the 30/05/2022.
. (2022). Are Intercultural Competencies the Key for International Collaboration?: A Systematic Review. In International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM'22). presented at the 10/2022, Salamanca, Spain: Springer. Retrieved from https://hdl.handle.net/11285/649760
. (2022). Ciberantropología de las redes sociales en el desarrollo de la educación virtual. In USO DE LAS REDES SOCIALES EN EL ÁMBITO DE LA EDUCOMUNICACIÓN (pp. 127-143). Madrid: McGraw-Hill/Interamericana de España, S.L.
. (2022). Creating multicultural Opportunities in Music Teacher Education: Sharing Diversity Through Online Competitions. ( )Frontiers in Education, 7, 13. presented at the 04.2022.
. (2022). Desenho e avaliação de um programa de competências sociais através de práticas de Mindfulness: Proposta de Estudo. In Novos Paradigmas do Envelhecimento (Safekast, S.L., pp. 223-234). Madrid: Safekat, S.L.
. (2022). Developing the Novice Teacher Evaluation Competence: The Challenge of Online Training. ( )Communications in Computer and Information Science, 1542, 15. presented at the 02.2022.
. (2022). Development of Competencies Applying the Project Method. Application in Environmental Engineering. In 14th International Conference on Computational Intelligence in Security for Information Systems and 12th International Conference on European Transnational Educational (CISIS 2021 and ICEUTE 2021). Cham: Springer International Publishing. doi:10.1007/978-3-030-87872-6_37
. (2022). Diseño de un REA para la sensibilización sobre discapacidad mediante películas. VIII Jornadas Ibéricas de Innovación en Educación con TIC: ieTIC2022. presented at the 08/2022. doi:10.34620/ietic.2022
. (2022). Education for Sustainable Development (ESD): An Example of Curricular Inclusion in Environmental Engineering in Colombia. Sustainability, 14(16), 9866. presented at the Jan-08-2022. doi:10.3390/su14169866
. (2022). El Prácticum en el Grado de Maestro/a de Educación Infantil: análisis de diarios docentes.. ( )Revista Complutense de Educación, 33(1), 131-140. presented at the 10-01-2022. doi:https://doi.org/10.5209/rced.73838
. (2022). ¿En qué se diferencian las agresiones sexuales cometidas en solitario y en grupo? Una revisión sistemática. Interdisciplinaria. Revista de Psicología y Ciencias Afines, 39(2). presented at the Sep-05-2022. doi:10.16888/interd.2022.39.2.4
. (2022). Entrevista a Laura Guerrero Guadarrama, Académica e investigadora del Departamento de Letras de la Universidad Iberoamericana (México).. Mi Biblioteca: la revista del mundo bibliotecario, 70, 22-30. presented at the 07/2022.
. (2022). . (2022).
Examining the Relationship between the Dimensions of the Climate ‐ Change Competence ( C3 ): Testing for Mediation and Moderation. Sustainability, 14(2), 3-17. presented at the 01/2022. doi:https://doi.org/10.3390/su14031895
. (2022). Examples of Good Practices in Erasmus+ Projects that Integrate Gender and STEM in Higher Education. In , (pp. 181 - 197). Singapore: Springer Nature Singapore. doi:10.1007/978-981-19-1552-9_10
. (2022). Examples of good practices in teacher training through Erasmus+ projects. In 2022 XII International Conference on Virtual Campus (JICV)2022 XII International Conference on Virtual Campus (JICV). Arequipa, Peru: IEEE. doi:10.1109/JICV56113.2022.9934535
. (2022). Exploring factors influencing pre-service and in-service teachers’ perception of digital competencies in the Chinese region of Anhui. Education and Information Technologies. doi:10.1007/s10639-022-11085-6
. (2022). Guy Debord aplaude desde la platea. Una nota sobre La sociedad del espectáculo. La Clave, Cuenca. Tribuna Internacional. Retrieved from https://www.laclavecuenca.com/2022/09/28/guy-debord-aplaude-desde-la-platea-una-nota-sobre-la-sociedad-del-espectaculo/
. (2022). Impacto del confinamiento por COVID-19 en las plataformas de préstamo digital: el caso de GaliciaLe. Revista Española de Documentación Científica, 45 (1). presented at the 01/2022. doi: https://doi.org/ 10.3989/redc.2022.1.1843
. (2022). Improving Professional Skills of Music Teachers Through the Use of Distance Learning (Chapter). In Research Anthology on Music Education in the Digital Era (pp. 162-175). IGI Global. doi:10.4018/978-1-6684-5356-8.ch011
. (2022). La Biblioteca Gabriel García Márquez de Barcelona. Mi Biblioteca: la revista del mundo bibliotecario, 70, 32-35. presented at the 07/2022.
. (2022). La Biblioteca Pública Municipal Gabriel y Galán de Salamanca. Mi Biblioteca: la revista del mundo bibliotecario, 68, 62-67.
. (2022). La Educación para el Desarrollo Sostenible (EDS). In , Los ODS. Avanzando hacia una educación sostenible. (Vol. López Esteban, C. (Ed.). (2022). Los ODS. Avanzando hacia una educación sostenible. Ediciones Universidad de Salamanca., pp. 41-52). Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca. doi:10.14201/0AQ0327
. (2022). Las familias, alma de la educación. Revista Acordes, (9), 81-86. presented at the 27/12/2022. Retrieved from https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/acordes/article/view/4452
. (2022). . (2022).
María José González Vázquez: directora de la Biblioteca Pública Municipal San Fermín en Usera (Madrid) . Mi Biblioteca: la revista del mundo bibliotecario, 71, 22-29. presented at the 11/2022.
. (2022). Measurement of the social construction of knowledge: validation and reliability of the K-Social-C instrument. ( )Social Network Analysis and Mining, 12(1). presented at the 04/2020. doi:https://doi.org/10.1007/s13278-022-00868-x
. (2022). Mediation and Online Learning: Systematic Literature Mapping (2015–2020). Sustainability, 14, 21. presented at the 03/2022. doi:https://doi.org/10.3390/su14052951
. (2022). Metodologías educativas de éxito: proyectos Erasmus+ relacionados con e-learning o TIC. Campus Virtuales, 11(1), 95. presented at the Jul-01-2024. doi:10.54988/cv.2022.1.1022
. (2022). NANO-MOOCs to train university professors in digital competences. ( )Heliyon, 8, 1-8. presented at the 12-05-2022.
. (2022).